Vaccin mot svininfluensa

Jag hade en tid idag för att ta det, men det gjorde jag inte.
Mest för att jag antagligen redan har haft svinisen och då gör det ingen
nytta i med nu är jag imun mot sjukdomen.
Jag hade dock inte tagit det ändå.. Och jag förstår inte varför man är dum om
man inte gör det?
Då kan man vara lika dum om man väl tar det?
Jag tror mer på att den nya influsensan (som inte ens borde kallas svininfluensan) bara
har blivit en masshysteri  bland folket och är inte värre än en vanlig influensa.
(Där är väldigt många som dör varje år av vanlig influensa)
Är det den jag haft nu så säger jag bara att jag hade värre tankar om detta.
Den varade bara längre än en vanlig.
Jag är mer osäker på vaccinet. Lite konstigt att det kom pås så snabbt och vad är
det egentligen de sprutar in i ens kropp. Det kan man ju tänka på :)
Känns som om fler kommer dö av vaccinet än av influensan.
Bara min åsikt :)

puss mrauw


Kommentarer
Postat av: Linda

bra skrivit.

Jag kommer inte ta vaccinet för att jag e rädd om man dör av de:O

2009-11-10 @ 11:12:09
URL: http://honkallaslinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0