The Ghost Writer

Filmen jag såg i fredags handlar om en engelsk före detta premiärminister (pierce brosnan) som håller på att skriva sina memoarer. När hans spökskrivare dör i en "mystisk olycka" anställer han en ny (Ewan Mcgregor). Och sen kommer det fram en massa lögner och mystiska saker...

Vi gick o såg den för den hade fått lysande kritik, men jag mååte säga att jag blev besviken. Ewan är som alltid helt fenomenal och han gör hela filmen. Utan honom hade den varit piss typ.
Att nu alla filmkritiker tycker den är så bra beror inte på att den är rolig eller spännande eller nått annat, som jag tycker filmer gör bra, utan det är de många lagren. Politiken och sånt. Men jag kunde inte bry mig mindre om det, så det var nog ingen film för mig.
Men ja, Ewan gjorde nästa värt det :)

pusss /Krauw

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0